Acaba Mars'ta yeni bür düzen kurulsa ve deseler ki yeni bir oy verme sistemi kuracağız, siz ne önerirdiniz? İşte benim cevabım:
Birey olarak herkesin bir oy verme hakkı var ancak oyun değeri 1 ile 100 birim arasında değişiyor. Değeri belirlemek için hem son dönemde ödediğin vergiler hem de uzun yıllardır ödemiş oldukların dikkate alınıyor. Mesela: En fazla 50 puan son dönemden, en fazla 50 puan da geçmişten geliyor. Özetle en çok vergi ödeyen bireyin puanı 100, en az vergi ödeyenin de 1 puanı oluyor.
Herkesin oy katsayısı seçimlerden bir ay önce Mars'taki muhtelif muhtarlıklara asılıyor. İtirazı olan Mars Merkezi Vergi Dairesine başvuruyor, tabii ki vergilerini ispat etmek şartı ile :))
Sonuç olarak bu oy sistemi sayesinde çok vergi verenin vermeyene göre daha çok sözü oluyor. Neticede vergi vermek ödüllendiriliyor. Nasıl ama güzel di mi?
1 yorum:
Süper fikir, çok ciddi bir teknolojik altyapı gerektiriyor muhtemelen ama bence birçok sıkıntıya çözüm olabilecek. Sanırım mantık bir şirkete ortak olan yatırımcının hissesi oranında oy vermesiyle aynı. Burda da sonuçta devlete vergi verdiğiniz, diğer bir deyişle yatırım yaptığınız oranda oy hakkınız oluyor.
Yorum Gönder